zaterdag 12 augustus 2017

ISA: Animatie Kunstenaars

Tijdens de lessen zijn er een aantal animatie kunstenaars laten zien. Een paar zijn bij mij blijven hangen en die inspireerden mij. Het zijn erg oude animatie kunstenaars. Toen ik zelf een animatie ging bedenken heb ik mij het meeste door hen laten inspireren.


Norman Mclaren


Norman werkt veel met ritmes en verschil in tempo. De audio speelt bij hem ook een grote rol, zijn animaties bewegen op de muziek. Door het verschil in tempo ontstaan er verschillende emoties. Als een object of persoon snel en groot beweegt kan dit zijn omdat het super vrolijk is of juist woest. Ik vind dat erg duidelijk te zien in de animaties van Mclaren. Het lijkt mij interessant om hier nog meer mee te oefenen, omdat je zo ook een duidelijker verhaal kan laten zien.



Neighbours

Afbeeldingsresultaat voor neighbours norman mclaren


https://www.youtube.com/watch?v=4YAYGi8rQag

Caprice en couleurs


Afbeeldingsresultaat voor Caprice en couleurs

https://www.youtube.com/watch?v=xe_j-sPnqXg

De abstracte animaties die hij maakt spreken mij ook erg aan. Het zijn een soort visuals die goed te gebruiken zijn op muziek. Dit vind ik zelf ook leuk om te maken. Je kunt er interessante beelden mee creƫren en vooral ook een sfeer mee neerzetten.





Heider and Simmel (1944) animation


Gerelateerde afbeelding

https://www.youtube.com/watch?v=VTNmLt7QX8E

Dit project vind ik erg interessant door hoe je naar de vormpjes kijkt. Je gaat ze met een mens vergelijken en menselijke emoties toekennen oftwel: Antropomorfisme. Dit komt weer door de snelheid die de bewegingen hebben. Soms remt hij af of maakt hij een versnelling. Hierdoor is het makkelijker om er bepaalde emoties aan vast te binden.

Eigen experiment



















https://youtu.be/YY4biBRm8Gs

Mijn eigen werk is vooral een experiment om aan abstracte vormen een emotie te geven. Het is mij nog niet zo goed gelukt om iets met het tempo te doen, ik kwam er achter dat dit moeilijker is om uit te voeren. Ik heb dezelfde objecten nog, dus wil graag nog een experiment doen waarbij dit wel echt aan de orde komt. Het is wel gelukt om een abstracte animatie te maken puur op muziek. Er zit niet echt een verhaal in, maar dit was ook niet mijn bedoeling.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten