donderdag 15 februari 2018

ISA: Producer

Naar aanleiding van  het project 'Concepting Artist' heb ik samen met Jennifer besloten om ook zelf een videoclip te maken voor de band 'The Grand East'.

Tijdens dit proces wil ik de rol als producer ervaren. Ik wil ontdekken of het bij mij past en of ik er meer mee kan. Met dit project wil ik mijn ISA's aanvullen.

Wat doet een producer eigenlijk?
Volgens wikipedia:

Een Producer is iemand die audiovisuele producties organiseert. De Producer zorgt dat alles op tijd is geregeld en hij bewaakt de begroting. De Producer regelt bijvoorbeeld een geluidsstudio om een commercial op te nemen, mensen die de commercial inspreken, de muziek die onder de commercial komt en de salarissen.

Het is vooral veel geregel. Ik denk dat dit bij mij past, omdat ik in het dagelijks leven vaak degene ben die de boel regelt. Het spreekt mij aan, omdat ik dan zeker weet dat alles is geregeld en ik niet afhankelijk ben van een ander. 

Samen gaan we een concept bedenken en als we de clip gaan maken vragen we eventuele hulp van medestudenten. De deadline is voor juni, dus het loopt bijna gelijk aan het project vanuit school. 

Ik zie het als een uitdaging en kijk er naar uit om dit samen met Jennifer te doen.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten