woensdag 22 maart 2017

KaDe

Donderdag 9 maart zijn we met de klas naar KaDe in Amersfoort geweest. Deze tentoonstelling ging vooral over het maakproces. Ik vond de werken los van elkaar erg interessant. Maar het was moeilijk om de werken aan elkaar te koppelen. Ik zag niet zo goed een verbintenis tussen de werken. Maar bij sommige dan weer wel. Wat mij het meeste aansprak waren de werken in zwart-wit. Ik vond veel werken daarvan een soort röntgen effect hebben en dat inspireerde mij weer voor mijn project. Het heeft mij gedeeltelijk op een ander pad gebracht.






Jim Jarmusch

Het werk van Jim Jarmusch sprak mij erg aan. Je ziet in zijn werk veel ogen en gezichten verwerkt, dit vond ik minder interessant, omdat het ook niet past bij mijn ondergrondse. Wat mij wel erg aansprak was de stijl waarin hij werkt. Hij werkt met negatief, voor mij een soort röntgen idee. Het kwam voor mij heel erg in de sfeer van röntgen scans. Ik was met mijn onderzoek al bezig met smokkelen. Dus ik kreeg hierbij het idee om röntgen scans te maken van smokkelvoorwerpen.


Frans Franciscus
In dit schilderij zie je de ideeën van de schilder die is afgebeeld rondzweven, terwijl hij het op het doek schildert. Het beeld voor mij een soort oneindigheid uit, omdat ideeën oneindig door kunnen gaan. En vaak is dit ook het gevoel wat ik krijg als ik begin met een werk.


Onbekend
Dit schilderij sloot een beetje aan bij mijn ISA idee over spiegels. Ik vind het interessant dat er iets wordt bedekt, maar eigenlijk ook wordt onthuld via de spiegel.






Willem Wits
Dit werk vond ik erg bijzonder, omdat er een heel duidelijk proces is. Hij heeft zijn proces heel duidelijk weergegeven door al deze briefjes op te hangen. Ook vind ik het sterk dat het in zijn slaapkamer hangt, omdat je vaak ideeën meeneemt naar je dromen en er misschien soms niet van kan slapen. Je staat er mee op en je gaat er mee naar bed.


Onbekend
De techniek van dit werk sprak mij alleen aan. Het werken op zwart papier met wit materiaal.


Toy Story
Toy story is voor mij een film die ik vroeger misschien wel 50 keer heb gekeken. Vooral deel 2, deze scène waarin Woody helemaal wordt opgepoetst heb ik nooit op deze manier bekeken. Je ziet eigenlijk hoe zo'n pop in het echt wordt gemaakt, maar ook hoe hij wordt geanimeerd.

Friedrich Kunath
Dit werk heeft vooral een humoristisch tintje, wat ik erg leuk vind(mag ik niet zeggen iknow). Heel veel mensen hebben de neiging om bijvoorbeeld een douchegordijn  open te trekken. Het is vrij vanzelfsprekend dat er niks achter zit, maar toch doe je het. Echt bijzonder vond ik het werk niet daarentegen.  



Voor de laatste opdracht in het museum moesten we een schets maken. ik ben vooral geïnspireerd door de techniek van Jim Jarmusch, nouja vooral de sfeer. Ik wil graag gaan werken met het nabootsen van röntgen. Door met wit en blauw krijt op zwart papier te werken. Ik ga röntgen scans van voorwerpen maken.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten