Schema
kernkwaliteiten:
Kernkwaliteit:
Geduldig è Valkuil:
Afwachtend
↑ ↓
Allergie : Arrogantie ç Uitdaging: Discipline
Kernkwaliteit: Behulpzaam è Valkuil:
Slaafs
↑ ↓
Allergie : Pessimisme ç Uitdaging:
Confronteren
Kernkwaliteit: Flexibiliteit è Valkuil:
Opoffering
↑ ↓
Allergie : Drammerig ç Uitdaging: Standvastigheid
Kernkwaliteit: Enthousiasme è Valkuil:
Impulsiviteit
↑ ↓
Allergie : Eigenzinnig ç Uitdaging: Grenzen stellen
Kernkwaliteit: Verdraagzaamheid è Valkuil:
Grenzeloos
↑ ↓
Allergie : Langdradig ç Uitdaging: Lef
Actieplan
Kernkwaliteiten
In
de toekomst wil ik proberen om sneller iets aan te pakken, zodat ik minder
afwachtend ben. Zoals bij de afgelopen opdrachten bij Anders Zien wist ik niet
hoe ik bepaalde camera technieken moest gebruiken. Ik wachtte af tot de
volgende les om het te vragen, maar ik had het ook voor de les kunnen vragen, zodat
ik de opdracht op tijd af had.
Ik
ben vaak erg behulpzaam en neem al snel taken op me, in plaats hiervan kan ik
de volgende keer beter zorgen dat er een duidelijke taakverdeling komt. Zo heb
ik toch de taak om een taakverdeling op me genomen en neem ik toch initiatief.
Flexibiliteit
is wel een pluspunt bij mij, ik heb hierbij nog nooit echt dingen moeten
opofferen. Dus ik denk ook niet dat dit een valkuil zal worden in de toekomst.
Ik
word snel enthousiast als we nieuwe opdrachten krijgen, waardoor mijn brein
snel op hol slaat en ik impulsieve beslissingen maak. Het lijkt mij beter om
eerst al mijn ideeën op te schrijven en er even een nachtje of twee over te
slapen. Dan kan ik mijn ideeën nogmaals bekijken en beter nadenken over mijn
keuzes.
Meestal
ben ik het met alles eens, of ik zeg dat ik het er mee eens ben, omdat ik geen
zin heb om moeilijk te doen. Maar het zou beter zijn om ook meer mijn eigen
mening in groepsprojecten naar voren te laten komen. Met het afgelopen
groepsproject heb ik hier geen last van gehad. Maar in de toekomst wil ik hier
wel op gaan letten. Ik moet meer mijn mening en ideeën in de groep gooien.
Wat heb ik eraan gedaan de
afgelopen periodes:
Ik
heb meer vragen gesteld tijdens de lessen, waardoor ik beter met mijn huiswerk
aan de slag kon. Zoals bij De Hel: Ik heb feedback gevraagd van klasgenoten,
hierdoor kon ik de opdracht sneller weer oppakken en verbeteren.
Ik heb met het groepsproject van De Hel minder taken op mij genomen en geprobeerd om steeds de bemiddelaar te spelen in de groep, dit werkte goed voor mij en de groep. Ik heb het initiatief genomen om een taakverdeling te maken.
Bij elke nieuwe opdrachten die we kregen heb ik eerst een soort brainstorm gemaakt van woorden en zinnen die bij me opkwamen. Zo kon ik dingen wegstrepen en uitwerken. Ik heb op deze manier beter kunnen nadenken over de keuzes die ik maakte binnen de opdracht. Ik heb ook het idee dat mijn opdrachten zo meer doordacht zijn en er een beter verhaal achter ontstaat.
Ik heb met het groepsproject van De Hel minder taken op mij genomen en geprobeerd om steeds de bemiddelaar te spelen in de groep, dit werkte goed voor mij en de groep. Ik heb het initiatief genomen om een taakverdeling te maken.
Bij elke nieuwe opdrachten die we kregen heb ik eerst een soort brainstorm gemaakt van woorden en zinnen die bij me opkwamen. Zo kon ik dingen wegstrepen en uitwerken. Ik heb op deze manier beter kunnen nadenken over de keuzes die ik maakte binnen de opdracht. Ik heb ook het idee dat mijn opdrachten zo meer doordacht zijn en er een beter verhaal achter ontstaat.
En
als laatste heb ik in de klas en in de groep waarin ik werk duidelijk mijn
mening naar voren laten komen. Ik heb het idee dat ik nu actiever deel kan
nemen in de lessen en projecten.
Eigenlijk
heb ik al mijn doelen wel bereikt waar ik heel blij mee ben. Ik hoop dat ik het
ook zo kan volhouden.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten