maandag 20 maart 2017

POP deel 2

Persoonlijk ontwikkelingsplan deel 2

In het volgende halfjaar wil ik mij meer bezig houden met mijn eigen werk in mijn vrije tijd. Het bezoeken van kunst gerelateerde evenementen  is ook een belangrijk onderdeel voor mij om mij meer te verdiepen in de opleiding. Na het gesprek 21 maart ben ik tot de conclusie gekomen dat dit ligt aan mijn zelfdiscipline. Zelfdiscipline vind ik een moeilijk onderwerp, omdat ik niet goed weet waar het aan ligt bij mij. Ik moet mijzelf eigenlijk aanleren om dingen gewoon te doen en om dingen concreter te maken. Ik wil proberen om te beginnen met taken concreet maken voor mijzelf, zodat ze makkelijker uit te voeren zijn.

1.    Mijn plan voor dit semester is om minstens 4 tentoonstellingen/musea te bezoeken en hierover te schrijven op mijn blog. Stap 1 is 4 tentoonstellingen uitkiezen. Stap 2 is 4 data inplannen om dit bezoek waar te maken. En stap 3 is tijd inplannen om hierover te schrijven. 
     Ook wil ik minstens 1 keer per 2 weken een kunstenaar opzoeken(of 1 die ik ben tegengekomen) en daar meer achtergrond informatie over opzoeken. En mijn mening over hun werk uitschrijven. Stap 1 hiervan is dat ik in mijn planning een gaatje moet vinden om naar kunstenaars te zoeken. Stap 2 is tijd inplannen om over deze kunstenaars te schrijven. 

Ik wil mij meer bewust worden van de keuzes die ik maak in mijn werk, dus ik zal meer vooronderzoek moeten doen, voordat ik echt begin met het maken. Doordat ik meer vooronderzoek heb, kan ik kiezen uit verschillende opties. En daardoor bewust bepaalde richtingen kiezen. En tijdens het maken zal ik kritisch moeten kijken naar de voortgang tot zover. Of als ik iets heb gemaakt er verder op doorgaan, zodat er meerdere versies ontstaan.  

2.    Ik wil tijdens het maken van mijn werk procesfoto’s maken en deze steeds bekijken en er iets bijschrijven. Een soort logboek bijhouden bij mijn werkstukken. (zoals bij Skills Ruimte Schaalmodellen) Ik ga na het maken van een experiment of onderzoek steeds reflecteren en oordelen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten